LED therapie

LED (licht) therapie is een non-invasieve behandeling, dat wil zeggen dat er niet in de huid geprikt of gesneden wordt. LED therapie maakt gebruik van kleur golflengtes van zichtbaar licht die specifieke verjongende prestaties in de huid hebben. Huidcellen hebben namelijk het vermogen om licht te absorberen en te gebruiken als een energiebron voor de reparatie en verjonging van beschadigde brandstofcellen of om bacteriën te doden. De verhoogde energie in de huidcellen verhoogt celstofwisseling en stimuleert de productie van collageen en elastine, stimuleert bloedcirculatie en versnelt weefselherstel. Studies hebben aangetoond dat wanneer de huid wordt blootgesteld aan LED, huidcellen zich gemiddeld 150% tot 200% sneller herstellen en vernieuwen en de hydratatie kan worden verhoogd tot 600%. Het is daarom een effectieve en natuurlijke behandelmethode voor huidverjonging en algemene huidverbetering.

Resultaat

De natuurlijke collageen en elastine productie wordt gestimuleerd, waardoor je huid een betere conditie krijgt. Je huidtint verbetert, rimpels en ouderdomsvlekken nemen af. De verouderde huid wordt gladder, steviger en krijgt een jongere uitstraling.
De therapie heeft ook een positieve werking op acné. Zo wordt de hersteltijd verkort en nieuwe acné uitbraken worden verminderd. LED licht therapie zorgt voor een egalere tint, waarbij kleurverschillen, zoals roodheid, afnemen. De reden hiervan is dat het licht een optimale werking heeft tegen ontstekingen en rosacea. De huid wordt daardoor gekalmeerd.

Kortom: het totale huidbeeld verbetert!

De behandeling

LED licht therapie heeft een aantal voordelen die het een gewilde behandeling maken. LED therapie is vrij van chemicaliën en is als behandeling pijnloos. Al direct na de eerste therapiesessie zijn de resultaten voelbaar. Je huid wordt gladder en is beter gehydrateerd. Om optimale effecten te bereiken, worden meerdere behandelingen geadviseerd. Dit stelt je lichaam in staat om de collageen productie te verhogen.

LED therapie is geschikt voor de behandeling van o.a.:

• Acné, onzuiverheden en ontstekingen
  • Fijne lijntjes en rimpels
  • Grove poriën en huidstructuur
  • Huidveroudering en huidverslapping
  • Littekens en pigmentvlekken
  • Wondgenezingen

Laat je adviseren tijdens een consult.

MAAK EEN AFSPRAAK BEKIJK TARIEVENLIJST

I’ve never seen a smiling face
that was not beautiful.